Aisoy: the origins

February 18, 2014

For those of us born in the 70's and 80's, there's a good chance that science fiction played an important part in our thought process and imagination. Our Aisoy Robotics team has grown up with endearing robots such as Number 5 and Nono. Isaac Asimov taught us the laws of robotics. Gizmo and Cyberpunk summoned the idea that the personalities of robots could be as diversified as those of people. In parallel with our science fiction experiences, we lived through the constant evolution of computer technology from the first clunky personal computers of the 70's to the forecasting of sleek "wearables" in the news right now. Ok, we proudly admit it: we're geeks. We're passionate about technology and the possibilities it promises. It was this passion that drove us to develop our expertise in computer science, electronics, mathematics and computational linguistics. About five years ago, we seriously considered if these robots from our childhood imagination could be realized with state of the art technology and the advancements in artificial intelligence. We learned of relevant efforts including Kismet and Leonardo from the Mit Media Lab as well as the sympathetic Keepon, the impressive Pleo and Nabaztag, and the amusing Nao. Although we marveled at these creations, we saw two fundamental problems with all of them: - Their cost made them inaccessible to a large customer audience - Their proprietary nature prevented the modification of their behaviors and capabilities These shortcomings ruled out any active user communities that could contribute to their development. We concluded that a successful venture in robotics technology required accessible, versatile and intuitive tools aimed at a community of users interested in sharing their accomplishments. The similar DIY approach led the development in computers since the 1970's and contributed to the creation of millions of jobs worldwide. Rather than wait for somebody else to take on this task, we decided to do it ourselves. And so, Aisoy Robotics was born with a clear mission: to create personal robots that make our lives easier and more fun. The goal was very, very ambitious. Today that same mission guides our every move. We have made the first step towards our goal of delivering an affordable platform for social robotics to the masses. That accomplishment is what we know today as Aisoy1. Next week, we will tell the story of Aisoy1′s design process. We will reveal some behind the scenes pictures of our first concepts and prototypes. We're sure you'll be as entertained as we were back then. Stay tuned! Para muchos de nosotros, que nacimos en los años 70 y 80, la ciencia ficción ha sido un componente básico en nuestra vida, que afecta a nuestra forma de pensar, crear e imaginar. Nosotros, el equipo Aisoy Robotics, hemos crecido y soñado con entrañable robots como Número 5, Nono, con el fantástico mundo de Isaac Asimov, con la ternura de criaturas como Gizmo o cyberpunk oscuro de William Gibson. Paralelamente, hemos vivido intensamente la constante evolución de la tecnología informática, desde los primeros ordenadores personales en los años 70 a las espectaculares posibilidades de los llamados "vestibles". Lo admitimos: somos frikis, nos apasiona la tecnología y sus posibilidades, y fue esta pasión que nos llevó a aprender informática, electrónica, matemáticas, e incluso, lingüistas computacionales. Hace más de cinco años nos preguntamos seriamente si esos robots de nuestra niñez podrían ser una realidad con el estado-del-arte de la tecnología y los avances de la inteligencia artificial. Descubrimos proyectos robóticos como Kismet o Leonardo del MIT Media Lab, el simpático Keepon o robots comerciales como Pleo, Nabaztag o Nao. Vimos que todos esos robots eran inaccesibles para los clientes en general o, en otros casos, eran unos productos cerrados. En ambos casos, les faltaba el ecosistema necesario para atraer a los usuarios y que puedan contribuir activamente en su desarrollo. Llegamos a la conclusión de que el desarrollo de la tecnología robótica necesita herramientas accesibles, versátiles e intuitivas dirigidas a los usuarios que quieren poner en práctica sus proyectos creativos y compartirlos con la comunidad. Este mismo método fue DIY que llevó al desarrollo de la computación desde los años 70, y como sabemos contribuyen a crear millones de empleos en todo el mundo. Y fue entonces cuando decidimos no esperar a que alguien lo haga por nosotros. De esa manera, Aisoy Robotics nació con una misión clara: crear robots personales que nos hacen la vida más fácil y divertido. El objetivo era muy ambicioso. Y hoy en día, esa misión continúa guiando nuestros pasos. Entonces comenzamos a dar los primeros pasos para crear una plataforma para la robótica social y al alcance de todos: ese fue el origen de lo que hoy conocemos como AISoy1. La semana que viene, vamos a contar la historia del proceso de diseño de AISoy1. Y, vamos a revelar unas fotos inéditas de nuestras primeras ideas y prototipos. Fue muy divertido. ¡Estad atentos!


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